Garden Route Game Lodge

Fler meg priviligert som fikk lov overnatte p dette nydelige hotellet fra lrdag til sndag! Her fikk jeg vre med p en kveldssafari og en morgensafari, i tillegg til at vi fikk servert tidenes middagsbufe og frokostbufe. Jeg spiste struts til middag! Det smakte en blanding av kylling og biff, og skal vre veldig proteinrikt. Var faktisk veldig godt. Savner hotellet allerede, var s fint at jeg bare mtte legge ut bilder av det. Love it.

Cape Agulhas

Et av mange stoppesteder p helgens roadtrip var "Cape Agulhas", som er Afrikas srligste punkt. Deretter dro vi videre til en utrolig nydelig strand med forskjellige huler langs bergene, og vi spottet til og med et par ville delfiner langs vannkanten. Utrolig fint landskap og fikk tatt en del fine bilder! Her er noen av dem.

Once the sand of Africa gets in your shoes, it will always lead you back

Denne turen har jeg ventet s lenge p! Hele helga har klassen vrt p roadtrip med forskjellige stoppesteder hvor vi har opplevd utrolig mye forskjellig, men best av alt, safari!
Vi har blant annet stoppet for se ville pingviner, hvaler, flott landskap og overnatta p tidenes backpacker surfe-hostell. Vi har vrt p det srligste punktet i afrika hvor Indiahavet krysser Atlanterhavet, deretter gtt tur i stilige huler langs en nydelig strand og klatra opp i et av de eldste fyrtrna som holder til.

Dagene har vrt utrolig lange og innholdsrike, og de beste dagene av alle var lrdag og sndag hvor vi fikk dra p skikkelig safari. Vi bodde p tidenes flotteste plass i tidenes fineste hytter! Landskapet er utrolig og jeg skal lage flere innlegg med bilder fra turen. Tatt waaay too many pictures.

Afrika gir meg s utrolig mange herlige flelser, og jeg setter utrolig stor pris p at jeg endelig er tilbake! Denne gruppa er ogs den siste gruppa i Gateway College som fr lov reise til selve Cape Town, s jeg fler meg veldig heldig. Stay tuned!

Her bor jeg!

Slenger med et par bilder av leiligheten jeg bor i, slik at dere hjemme fr se hvordan det ser ut her. Bildene er redigert i svarthvit, kun fordi dere ikke skal kunne se alt rotet vrt like lett haha. S her bor alts jeg med mine roomates; Miriam, Kristina, Maria, smund og Even!

Leiligheten er veldig stor og fin med god standard! Vi har tre soverom til sammen, og to bad. Jeg og miriam har vrt s heldige f bo p det strste soverommet som har det strste klesskapet og eget bad, vi har til og med en egen dobbeltseng hver.

Vi lever godt og under trygge omstendigheter! Vi m gjennom tre forskjellige porter som krever forskjellige nkler for komme oss inn i leiligheten s vi trenger ikke bekymre oss over f innbrudd s enkelt. Det tar ogs kun 20 minutter g til skolen, ellers gr det buss rett utenfor huset s det er lett komme seg fram og tilbake.

Jeg er kjempe fornyd med kjpet og kommer til stortrives her framover!

Fjelltur til Lions Head!

I gr fylte jeg hele 20 r her i selveste Cape Town! Litt rart og ikke ha familie og nre venner nrt meg p bursdagen min, men bor sammen med en herlig gjeng s dagen ble super likevel. Tilbrakte dagen p klassetur opp Lions Head som er en fjelltopp med utsikt fra alle kanter over hele Cape Town! Helt fantastisk p toppen, men veldig bratt og kjempe skummelt med tanke p hydeskrekken min. Mtte klatre flere plasser p eget ansvar og var helt skjelven da jeg endelig kom fram.

Turen er ikke kjempe lang, men som sagt bratt og tung s vi brukte rundt en time opp. Var helt magisk st p kanten skue ut over byen, og bildene ble kjempe bra! Bloggen endrer fortsatt kvaliteten p fargene s bildene ser litt tammere ut enn det de faktisk er, irriterende men men.

Ellers p dagen min fikk jeg bursdags kake med lys p dra, bursdagsang p toppen av Lions Head og god middag og cocktails senere p kvelden! Storkoser meg masse og er blitt helt forelska i plassen.

Robben Island

Dagen i gr ble tilbrakt p klassetur til Robben Island! Den historiske fengselsya hvor blant annet frihetsforkjemperen Nelson Mandela har sonet. Det var utrolig spennende og jeg har vrt en av de heldige som ble guidet rundt av en tidligere fange derfra! Om ikke lenge har de fleste av dem blitt for gamle og gtt bort.

Det hre historien og synspunktet fra en som har vrt der er utrolig lrerikt og sterkt, og det var interresant se hvor positiv vr guide var da han fortalte hele situasjonen. Han var litt av et forbilde.

Shopping at Canal Walk

Da vi fant ut at de fleste av oss hadde pakka for drlig klr i forhold til hvordan temperaturen er for tiden, bestemte vi oss for dra p shopping.

Vi fikk hre at et av Afrikas strste kjpesentre var i nrheten, og da var det egentlig ikke et sprsml engang om hvor vi ville dra. "Canal Walk" heter senteret, og det var som vre i himmelen. Plassen har ALT. Jeg kjpte noe i hver eneste butikk jeg dro innom, og prisene er BILLIGE. Til og med de dyre merkevarene er mye billigere der. Tror det er mellom 4-500 butikker, s vi fikk svidt med oss en brkdel av senteret p den tiden vi hadde.

Ble ikke sinnsykt bra bilder, tok kun med goproen, men de fr duge!Har ftt utrolig mye bra for pengene, og kjpte stort sett kun ting jeg trengte (hehe). Blir definitivt flere turer til Canal Walk!

Stranda mi!

Ble studering p stranda etter skolen i dag! Har allerede begynt p min andre uke med forelesning her borte, tiden gr s sinnsykt fort. Utrolig herlig plass studere p, fins ikke grenser p hva man kan finne p! Cape Town er fantastisk.

En vanlig hverdag her borte er forelesning fra 09:00-12:00/13:00, etter det kan vi gjre akkurat hva vi vil. Tar oss ca 15-20 min g til skolen, ellers er det kjempe billig med vanlig taxi eller buss. Er ogs mulig hoppe p det vi kaller for en "kakkerlakk taxi" som er en slags minibuss som stopper tilfeldige plasser plukker opp folk for kun 6 norske kroner ca! Trygt og helt sinnsykt billig.

Det er fortsatt bare vr her, s ganske kjlig vind og kaldt om kveldene! Men det nrmer seg sommer s det blir heldigvis varmere om ikke lenge. Ser for meg at jeg kommer til bo p denne stranda framover, elsker den. Er egentlig dobbel s sterke fine farger p bildene, men bloggen forandrer tydeligvis fargene p bildene? Vet ikke hvorfor. Har det utrolig koselig her i hvert fall! Stay tuned for more pics.

Berusa sykkeltur!

I dag dro klassen p sykkeltur fra vingrd til vingrd i et utrolig fint landskap ute p landet! Fikk smake p en god del forskjellig vin p forskjellige vingrder, s spiste vi lunsj i en utrolig koselig landsby. Var helt fantastiske omgivelser sykle i, og til tross for at jeg har blitt forkjla var turen helt perfekt. Slenger med et bildedryss!

Det gode liv i Cape Town!

Endelig sltt meg til ro i denne sinnsyke byen! Kommer aldri til bli lei av den vakre utsikten uansett hvor jeg snur meg. Har vrt litt vanskelig f tak i internett, men det blir bedre etter hvert. Leiligheten jeg og mine 5 andre roomies bor i er kjempe fin! Legger ut bilder av den senere.

Hadde min frste skoledag idag, og det var rett i lesinga! Er ikke akkurat lite eller veldig lett stoff som m leses, s fr bare henge i vre effektiv. Gleder meg helt villt til alle turene og opplevelsene som er i vente! Regner med det blir en hau med bilder her med tiden hvis det ikke blir alt for dyrt med internett. Har forelpig kun knipsa et par bilder med gopro-kameraet, men skal f til bruke det andre ogs for f et par kvalitetsbilder.

Stay tuned :-)

reisefeber, pakket og klar!

Jeg kan ikke tro at dette er min siste dag i lille Bod p hele fire mneder! Kofferten er nesten ferdig pakka og jeg har srget for kapre med meg det beste kamerautstyret til reisen! Skal love at s lenge internett strekker til blir det en hau med bilder til bloggen. Gleder meg som en liten unge n og merker p kroppen at det har skjedd s mye p en gang i det siste at den har bestemt seg for gi meg feber rett fr avreise. For frste gang kan jeg si at jeg har ftt fysisk reisefeber. Det gr forhpentligvis over nr jeg endelig kan slappe av se fram til ankomme Sr-Afrika. Selve reisen i totalt tar ca 24 timer, s jeg reiser i morgen tidlig og kommer fram p fredag. N er jeg s spent! Neste gang jeg gir lyd fra meg befinner jeg meg i herlige Cape Town! Peace out.